Fot. Kässbohrer
Kässbohrer zaprezentował na wrześniowych targach IAA Tranportation nową generację naczep kurtynowych. Pojazdy produkowane są przy użyciu w pełni zautomatyzowanego spawania zrobotyzowanego oraz zaawansowanych technologii powlekania powierzchni.
Solidne, choć lekkie podwozie ma zapewniać trwałość i odporność na czynniki środowiskowe.
Fot. Kässbohrer
12 nowych patentów i trzy nowe wzory użytkowe
Podczas opracowywania nowej generacji kurtyn, najnowocześniejsze osiągnięcia technologiczne firmy Kässbohrer zaowocowały 12 nowymi patentami i trzema nowymi wzorami użytkowymi. Nowe pojazdy objęte są łącznie 36 patentami i siedmioma wzorami użytkowymi, chroniącymi technologie nowej generacji.
Fot. Kässbohrer
Wyjątkowe osiągi z zakresie dynamiki
Nowe naczepy kurtynowe charakteryzują się pożądanymi właściwościami skrętnymi, są odporne na zgięcia oraz na siły boczne, zapewniając wyjątkowe osiągi i bezpieczeństwo na najtrudniejszych drogach, podczas szybkich skrętów i na ciasnych łukach.
Zwiększona użyteczność i funkcjonalność
Seria Next Generation ma zapewniać przyjazne dla użytkownika doświadczenie w użytkowaniu, dzięki takim funkcjom, jak lekkie pokrywy dachowe, centralne kłonice i wygodny system podnoszenia dachu. Opatentowany zintegrowany system napinania krzyżowego K-Tension w plandece dachowej zapewnia stabilną konstrukcję dachu, która jest odporna na naprężenia boczne, zapobiegając zapadaniu się i zapewniając zabezpieczenie załadunku.
Dodatkowe funkcje obejmują mocowaną śrubami podłogę o nośności 7,2 tony na oś wózka widłowego i wodoodporne uszczelnienie, zapewniające długotrwałą wytrzymałość przy minimalnej potrzebie konserwacji. Dzięki wytrzymałemu panelowi przedniemu z certyfikatem Code XL, opracowanemu z mocowanymi śrubami panelami aluminiowymi nowej generacji i aluminiowymi kłonicami przednimi, seria nowych pojazdów ma zapewniać długotrwałą eksploatację i wytrzymałość.
Co więcej, bezpieczne dokowanie jest dodatkowo ułatwione dzięki spawanym tylnym kłonicom, odpornym na tarcie zderzakom najazdowym i wzmocnionym osłonom zawiasów tylnych drzwi, zapewniając bezpieczeństwo podczas operacji załadunku i rozładunku.
Podwozie jest wyposażone w system K-Fix, opatentowaną technologię mocowania ładunku, oferującą 17 tys. sposobów mocowania ładunku poprzez otwory na taśmy rozmieszczone co 70 mm i 13 x 2 pierścienie zabezpieczające wzdłuż ramy. Dodatkowe pręty zabezpieczające ładunek, ściany boczne o nośności 400dAN, kieszenie na kłonice i ograniczniki palet uzupełniają funkcje pełnego zabezpieczenia ładunku.
Polecane do transportu intermodalnego
Naczepy te opracowano z myślą o transporcie intermodalnym. Zaawansowane funkcje zapobiegające odkształceniom, zapewniają płynny i niezawodny załadunek kolejowy, a przesuwny zderzak minimalizuje uszkodzenia podczas załadunku na prom. Dodatkowo, wzmocniony zamknięty obszar sworznia królewskiego zwiększa bezpieczeństwo i wydajność operacji portowych.
Sprawdzone w długookresowych testach
Opracowana przez drugie centrum badawczo-rozwojowe Kässbohrera seria naczep nowej generacji została poddana szczegółowym testom, obejmującym symulację 2,5 mln km w najtrudniejszych warunkach drogowych, aby zagwarantować stabilność, bezpieczeństwo ładunku, niezawodność i trwałość pojazdu.
Podwozie jest pokryte sześciowarstwowym systemem ochrony powierzchni i renomowaną powłoką KTL firmy Kässbohrer, z technologią fosforanu cynku oraz opcjonalną metalizacją zapewniającą dodatkową odporność na rdzę w trudnych warunkach. Producent udziela 10-letniej gwarancji dotyczącej perforacji z powodu rdzy.
Dzięki odpornej na korozję powłoce KTL, zapobiegającej rdzewieniu aluminiowej ścianie przedniej i podłodze o wysokiej wytrzymałości, solidne podwozie jest zbudowane tak, aby wytrzymać najbardziej wymagające warunki. Modułowa konstrukcja obejmująca mocowane śrubami aluminiowe kłonice przednie, aluminiową ścianę przednią o konstrukcji panelowej, mocowane śrubami ograniczniki palet i bariery dla wózków widłowych, zapewnia łatwą konserwację i naprawę. (red)