Zelektryfikowane naczepy Kässbohrer na stoisku firmy na IAA Fot. Kässbohrer
Kässbohrer zaprezentował na ostatnich targach IAA najnowsze pojazdy zelektryfikowane.
Chłodnia nowej generacji K.SRI E jest wyposażona w elektryczne zasilanie agregatu chłodniczego podczas transportu w kontrolowanej temperaturze. Wyposażona w najwyższej klasy izolację Kässbohrer z panelem GRP o wartości 0,31 K i zaawansowaną cyrkulację powietrza, naczepa nazwana e-Reefer gwarantuje równomierne chłodzenie w całym pojeździe.
Co więcej, technologia ta pozwala zaoszczędzić do 4.000 litrów paliwa rocznie, zmniejszając emisję CO₂ nawet o 10 ton – według producenta jest o ponad 50% bardziej wydajna niż inne zelektryfikowane chłodnie.
Drugim e-pojazdem jest zaprezentowana na IAA 2024 naczepa kurtynowa nowej generacji, zelektryfikowana w ramach finansowanego przez UE projektu ZEFES (Zero Emissions flexible vehicle platform with modular powertrains serving the long-haul Freight Eco System). Zgodnie z celem ZEFES dotyczącym rozwoju pojazdów o zerowej emisji (ZEV), napędzanych przez ZF i BPW, e-Kurtyna jest wyposażona w oś rekuperacyjną, która zapewnia wsparcie trakcyjne zarówno dla silników spalinowych, jak i elektrycznych ciągników.
Nowa naczepa jest wyposażona w technologię TrailTrax firmy ZF. Jest to zelektryfikowany system naczepy, który poprawia trakcję i przechwytuje energię podczas hamowania, zmniejszając emisję CO₂ nawet o 16% dzięki odzyskiwaniu energii. W połączeniu z ładowaniem plug-in, emisja może zostać zmniejszona o dodatkowe 40%. System obejmuje oś elektryczną AxTrax 2 o mocy 210 kW firmy ZF, EBS i zestaw akumulatorów, wszystkie zintegrowane z naczepą kurtynową nowej generacji. (red)